V lokalitách výmladkových lesů se zachovala řada starých technických objektů, které již nejsou využívány a ztratily svou původní funkci, ale stále zasluhují pozornost a ochranu. Patří k nim např. uhlířské plošiny, staré štoly, těžební haldy, kamenolomy, hliniště, pískovny, lochy (podzemní úkryty), militární zákopy a valy. Nejčastěji se v lesích vyskytují drobné „selské“ kamenolomy.
Výskyt uhlířských plošin (milířišť) v lesích výmladkového původu dokládá velmi intenzivní ovlivňování lesů v minulosti těžbou dřeva. Vybudování vodorovné plošiny kruhového, oválného, ojediněle i čtvercového půdorysu bylo důležitou podmínkou pro pálení dřevěného uhlí v milířích. Nejnápadnější jsou zbytky uhlířských plošin ve svažitém terénu, kde zemina odtěžená při zakopávání plošin do svahu byla využita při modelaci druhé části plošiny na svahu (Bobek & Matoušek 2015). Velmi častý je výskyt uhlířských plošin v křivoklátských lesích, kde se po staletí pálilo dřevěné uhlí. Milířiště v křivoklátských lesích nalezneme i na těch nejnepřístupnějších místech v prudkých svazích nad řekou Berounkou i nad jejími bočními přítoky (Pecha 2015).
K nejzajímavějším a nejpamátnějším historickým technickým objektům v lokalitách starobylých lesů patří lochy – podzemní chodby nebo i prostory vykopané především v měkkých horninách (především ve spraších, ale i pískovcích), které sloužily jako úkryty či spižírny. Budování lochů má kořeny již v pravěku, nejčastější jsou ovšem lochy středověké a také raně novověké (Kos 2003). Výskyt lochů byl zjištěn např. v lokalitě starobylého lesa Morkůvky v ORP Hustopeče (Huková 2014), v hluboké strži, zahloubené ve sprašových hlínách ve významné lokalitě starobylých pařezin PR Bosonožský hájek (ORP Brno) nebo na okraji starobylého výmladkového lesa a obce Rokytná (ORP Moravský Krumlov), kde se nachází celá řada sklepů vyhloubených do spraše.
Mezi historické technické objekty ve výmladkových lesích lze počítat i některé železniční tunely. Jsou to například tunely v Krumlovském lese na trati z Brna na Znojmo, uvedené do provozu roku 1870, nebo tunely v údolí Svitavy mezi Brnem a Adamovem na trati do České Třebové (do provozu uvedena již roku 1849). Z roku 1905 je tunel v přírodní rezervaci Sokolí skála, který je jediný na železnici z Tišnova do Nového Města na Moravě.